vett och etikett!

Jag vet att det finns många som är rätt så negativa till kungafamiljen och är sjukttrötta på uppmärksamheten runt bröllopet mellan Victoria och Daniel. Men jag tycker det är mysigt med en svensk kungafamilj och bröllopet var väldigt fint. Finast hitills är nog Daniels tal under middagen, det var jättegulligt faktist!

Men iaf, det jag ville prata om var faktist inte bröllopet utan lite spännande bröllops etikett som ni kanske inte visste om. De flesta bör veta att man inte bör ha vit eller svart klänning på bröllop. Du ska inte ha vitt eftersom det är respektlöst mot bruden som ska ensam stå i vitt skrud och vara i centrum under sin bröllopsdag. Svart är en sorgefärg och passar sig därför inte på ett bröllop. Men visst ni att man inte bör ha en röd klänning på sig på ett bröllop? Detta betyder nämligen att man har en hemlig affär med brudgummen! Det är inte så många som vet det, jag såg t.o.m. hur två stycken på kungabröllopet hade röda klänningar... illa! Men nu vet ni iaf så ni slipper göra misstaget själva ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0